6 spôsobov, ako bojovať so svojim strachom

Tiež by vás mohol zaujímať náš výber aplikácií a nástrojov v oblasti duševného zdravia pre otázky ako strach v aplikácii digitálna knižnica.

výtah

 
1.Doprajte si čas


Je nemožné jasne myslieť, keď ste zaplavení strachom alebo úzkosťou. Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je dopriať si dostatok času, aby ste sa mohli upokojiť.

Nemyslite na starosti po dobu 15 minút. Dosiahnete to tak, že sa zamestnáte niečím iným napríklad chôdzou, šálkou čaju alebo kúpeľom.

2.Predýchajte to


Ak vám začne srdce biť ako o dušu alebo sa vám začnú potiť dlane, nebráňte sa a nechajte emócie vami doslova prejsť.

Zostaňte tam, kde ste, a jednoducho precíťte paniku bez toho, aby ste sa snažili odvrátiť pozornosť. Umiestnite dlane na brucho a dýchajte pomaly a zhlboka.

Cieľom je pomôcť vašej mysli, aby si zvykla na zvládnutie paniky, ktorá čerpá strach zo strachu.

Vyskúšajte túto dýchaciu techniku pre zvládnutie stresu www.nooby.sk/vyrieste-svoj-strach/ .

 
3.Postavte sa svojmu strachu tvárou v tvár


Vyhýbanie sa strachom plodí ďalší strach. Bez ohľadu na váš strach, ak sa mu postavíte, zoslabne. Ak sa napríklad jeden deň bojíte nastúpiť do výťahu, vyskúšajte to na ďalší deň.

4.Predstavte si to najhoršie


Skúste si predstaviť najhoršiu vec, ktorá sa môže stať. Je to síce stresujúce a môžete mať pocit, že vás porazí, ale uvedomíte si, že takýto scenár sa reálne nikdy nemôže stať. Strach sa bude strácať tým viac, čím viac ho budete prenasledovať.

relax

 
5.Pozrite sa na dôkazy


Niekedy pomáha spochybniť strašné myšlienky. Napríklad, ak sa bojíte výťahu a doslova sa dusíte, opýtajte sa sami seba, či ste už niekedy počuli o tom, že sa niečo podobné niekomu stalo. Opýtajte sa, čo by ste povedali priateľovi, ktorý mal podobný strach.

 
6.Nesnažte sa byť dokonalí


Život je plný stresu, ale mnohí z nás cítia, že náš život musí byť dokonalý. Zlé dni a neúspechy sú súčasťou života a je dôležité si uvedomiť, že život je zmena.

6 spôsobov, ako bojovať so svojim strachom
4.1 (82.5%)8